استفاده از بنتونیت در ساختمان سازی

نوع بشر از قدیم الایام برای حفظ سلامت بدن و یا درمان برخی بیماری ها از خاک رس به صورت خارجی یا داخلی استفاده می کرده است.

در همین حال، مقالات علمی کمی در مورد بررسی اثرات مفید خاک رس بر عملکرد بدن وجود دارد.

خاک رس بنتونیت صنعتی یکی از خاک رس های موجود در طبیعت است که به عنوان عادات سنتی و درمان در بسیاری از فرهنگ ها استفاده می شود.

بنتونیت دارای طیف وسیعی از اثر در قسمت های مختلف بدن است.

از آنجایی که به نظر می رسد درمان های سنتی ریشه عمیقی در حفظ سلامت بدن دارند، انجام کارهای تحقیقاتی بیشتر در مورد خاک رس بنتونیت و تأثیرات آن بر عملکرد بدن شایسته است.

نشان داده شده است که خاک رس بنتونیت کشاورزی به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می کند.

این خاصیت به ماهیت پلی کاتیونی آن اشاره دارد که منجر به جذب سموم بار منفی می شود.

T-2 یک مایکوتوکسین تریکوتسن است که به طور طبیعی محصول جانبی قارچ فوزاریوم است و برای انسان و حیوانات سمی است.

هنگامی که موش ها بنتونیت را به مدت 2 هفته قبل از سمیت T-2 مصرف کردند، افزایش قابل توجهی در دفع مدفوع این سم و کاهش آن در عضله گزارش شده است که نشان دهنده اثر درمانی بنتونیت در برابر سموم T2 است.

آفلاتوکسین ها مواد شیمیایی سمی و سرطان زا هستند که توسط کپک های خاصی تولید می شوند که عمدتاً کبد را تحت تأثیر قرار می دهند.

ابتدا در سال 1989 دووراک و همکاران گزارش کردند که بنتونیت سدیم حفاری قادر است آفلاتوکسین آب را تا 66 درصد غلظت اولیه خود کاهش دهد که نشان دهنده ظرفیت جذب بنتونیت برای آفلاتوکسین است.

شل و همکاران نشان دادند که در خوک ها، زمانی که خاک رس به ذرت آلوده به آفلاتوکسین اضافه می شود، تا حدی عملکرد کبد را بدون تأثیر زیادی بر متابولیسم مواد معدنی احیا می کند.

در خرگوش‌هایی که با رژیم غذایی آلوده به آفلاتوکسین تغذیه می‌شوند، نقص در عملکرد تولیدمثلی وجود دارد و افزودن بنتونیت به جیره آلوده به آفلاتوکسین باعث بهبود خصوصیات فیزیکی مایع منی جفتک و ویژگی‌های عملکرد تولیدمثلی خرگوش‌های گوزن می‌شود.

مطالعات متعددی در مورد تغذیه حیوانات وجود دارد که نشان می‌دهد بنتونیت‌ها می‌توانند آفلاتوکسین‌ها را در خوراک مصرفی متصل کرده و سمیت را کاهش یا از بین ببرند.

بنتونیت گل حفاری فراهمی زیستی آفلاتوکسین را کاهش می دهد و مقدار آفلاتوکسین M1 را که متابولیت هیدروکسیله آفلاتوکسین B1 در جمعیت غنا است کاهش می دهد.

در حال حاضر ایمنی بنتونیت غذایی در مطالعات مختلف از جمله حیوانات و انسان نشان داده شده است.

علاوه بر این، بر غلظت سرمی ویتامین ها و مواد معدنی مهم در انسان تأثیری نمی گذارد.

سپس بنتونیت به عنوان یک مداخله غذایی برای پیشگیری و درمان سمیت آفلاتوکسین در انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

  • منابع
  1. Bentonite Clay as a Natural Remedy: A Brief Review
  • تبلیغات
  1. ساخت فشار سنجی که موسیقی پخش می کند
  2. مردی که هنگام نصب فیلامنت سلولی روی دستگاه چاپ سکته مغزی کرد!
  3. ماهی آکواریومی که بعد تخم گذاری می میرد!
  4. گوشی های موبایلی که به اندازه بند انگشت می باشند!