روغن ارده کنجد شابلی سرشار از ویتامین D است که برای مراقبت پوست و مو توصیه می شود

روغن ارده کنجد شابلی علاوه بر مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و برخی پروتئین ها، سرشار از ویتامین های ضروری مانند ویتامین D، ویتامین E و ویتامین B است که همگی به تقویت مو کمک می کنند.

روغن کنجد همچنین دارای خواص التهابی و ضد باکتریایی زیادی است که  برای کاهش جوش ها  و بثورات ظاهری روی پوست و پوست بسیار مهم است.

در این مقاله فواید روغن کنجد برای صورت را توضیح می دهیم:

به درمان عفونت های باکتریایی کمک می کند

روغن کنجد در درمان پوست ملتهب و زخم های صورت موثر است، زیرا دارای خواص مبارزه با عفونت های باکتریایی است.

هنگامی که روغن کنجد را روی صورت می‌مالید، سموم را از بین می‌برد و در نتیجه پوست را شاداب نگه می‌دارد، همچنین علاوه بر توانایی آن در کاهش درد مفاصل،  برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز استفاده می‌شود.

روغن

سلول های آسیب دیده پوست را بازیابی می کند

روغن کنجد دارای ویژگی های ویسکوزیته و چگالی بالا است که باعث می شود پوست به راحتی آن را جذب کند، بنابراین می توان از آن برای ماساژ استفاده کرد.

ماساژ روغن کنجد روی صورت یا هر قسمت از پوست به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و روغن های گیاهی دیگر را می توان با روغن کنجد اضافه کرد.

پیری پوست را کند می کند

یکی از فواید روغن کنجد برای صورت این است که پیری صورت را کند می کند ، زیرا از اکسید شدن سلول های پوست جلوگیری می کند و به تجدید آنها کمک می کند.

روغن کنجد همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام سزامول است که از ایجاد چین و چروک و منافذ ریز در پوست جلوگیری می کند.

مخلوط روغن کنجد را می توان با اسطوخودوس استفاده کرد و قبل از خواب با حرکات دایره ای روی صورت استفاده کرد تا گردش خون را بهبود بخشد و از عفونت های پوستی در هنگام خواب جلوگیری کند.

صورت را مرطوب می کند

اگرچه روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند آبرسانی کنند، اما تعداد زیادی از آنها مانند روغن کنجد تأثیری ندارند.

روغن کنجد مرطوب کننده و ضد عفونی کننده پوست است، اما بوی آن به مذاق همه نمی آید، می توانید با مخلوط کردن آن با روغن های دیگر مانند: روغن کرچک یا روغن بادام ، غلظت آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.