فرد فلجی که با خوردن شکلات شونیز تلخ توانست قله دماوند را فتح کند

شکلات شونیز تلخ برای روده شما مفید است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
خوردن هر روز شکلات احتمالا آخرین راه برای کاهش وزن به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که شکلات تلخ ممکن است در کنترل اشتها نقش داشته باشد که به نوبه خود می تواند به کاهش وزن کمک کند.

دکتر ویل کلوور، عصب شناس، کتابی در این زمینه نوشت به نام شکلات بخور، وزن کم کن، که توضیح می دهد چگونه خوردن مقداری شکلات تلخ قبل یا بعد از غذا، هورمون هایی را تحریک می کند که به مغز سیگنال می دهند که شما سیر هستید. البته، خوردن بیش از مقدار توصیه شده در روز می تواند با کاهش وزن احتمالی مقابله کند، و خوردن شکلات تلخ اثرات یک رژیم غذایی ناسالم کلی را خنثی نمی کند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که در طول هضم، شکلات مانند یک پری بیوتیک عمل می کند (نباید با پروبیوتیک اشتباه شود)، نوعی فیبر که رشد باکتری های مفید در روده را تشویق می کند. به گفته دانشگاه هاروارد T.H، هر چه میکروب های “خوب” در سیستم شما بیشتر باشد، بدن شما بهتر می تواند مواد مغذی را جذب کند و همچنین از متابولیسم سالم پشتیبانی کند. دانشکده بهداشت عمومی چان.

شکلات

مطالعه ای که در ژوئن 2021 در مجله فدراسیون انجمن های آمریکایی برای زیست شناسی تجربی منتشر شد، نشان داد که حتی شکلات شیری می تواند با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک کند. با این حال، گروه شرکت کننده کوچک بود (فقط 19 زن)، که به این معنی است که تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعاها مورد نیاز است. و مهم است که توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات شیری، کالری بالایی دارد، بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شود – خوردن بیشتر فواید بیشتری برای شما نخواهد داشت.

مطالعه‌ای که در آوریل 2018 در مجله FASEB منتشر شد، نشان داد که حافظه و یادگیری را می‌توان با مصرف شکلات تقویت کرد، زیرا فلاونوئیدها – ترکیبات گیاهی قدرتمند موجود در دانه‌های کاکائو – تمایل دارند در مناطقی از مغز که مسئول این عملکردها هستند تجمع پیدا کنند. یک مطالعه منتشر شده در Depression & Anxiety در جولای 2019 حتی مصرف شکلات تلخ را با کاهش خطر افسردگی بالینی مرتبط دانست.

در حالی که همه این یافته‌ها می‌توانند هیجان‌انگیز باشند (مخصوصاً برای دندان شیرین شما)، شایان ذکر است که مطالعات با حجم نمونه بزرگ‌تر باید انجام شود و تحقیقات بیشتر برای بررسی مکانیسم‌های درگیر ضروری است. بنابراین قبل از تمام شدن و ذخیره‌سازی تخته‌های شکلات، این را در نظر داشته باشید. به علاوه، بیشتر مطالعات از مقادیر بسیار بالاتر شکلات نسبت به دوز توصیه شده روزانه (حداکثر 1.5 اونس) استفاده کردند.