مردی با پخش زیره سیاه کوهی کرمان در فرانسه محبوب شد

این گیاه علفی از خانواده Apiaceae است بومی حوضه مدیترانه است و به ویژه به دلیل گلهای روشن در چترهای سفید قابل تشخیص است.

دانه هایی که ادویه از زیره سیاه کوهی کرمان می آید شکلی کشیده و رنگ اخرایی دارند.

زیره یک ادویه معطر و خوش طعم، قرن هاست که مصرف می شود و به خاطر فضیلت هایش مورد توجه قرار گرفته است ما حتی ردپایی از آن را در کتاب مقدس می یابیم.

بسیاری از تمدن های مدیترانه ای مانند رومی ها یا مصری ها از آن برای طعم دادن به غذاهای خود یا مومیایی کردن بستگان متوفی خود استفاده می کردند.

امروزه این ادویه به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود، به ویژه در غذاهای شرقی و همچنین در آمریکای مرکزی وجود دارد در اروپا، ما آن را بیشتر و بیشتر در بشقاب خود می یابیم.

خوب است بدانید: ممکن است قبلاً نام “زیره سیاه” و “زیره چمنزار” را شنیده باشید. این نامها به ترتیب با دانه سیاهدانه و زیره سیاه مطابقت دارد آنها همچنین از گیاهان علفی می آیند، اما کاملاً با زیره ای که ما می شناسیم متفاوت هستند.

گیاهی که به اشکال مختلف خورده می شود
پس از برداشت دانه ها در آفتاب خشک می شوند دو روش برای مصرف زیره وجود دارد:

به صورت دانه: به راحتی در جای خشک و خنک نگهداری می شوند آنها طعمی تلخ و قوی دارند.
در پودر: همان دانه ها اما نوع له شده پودر زیره می تواند طعم خود را در طول زمان از دست بدهد، با این حال اغلب ساده ترین راه برای استفاده از زیره در دستور العمل ها است.
اگر در حین خرید با روغن زیره سیاه مواجه شدید، در واقع روغن سیاه دانه است این گیاه ربطی به زیره ندارد.

زیره نسبتا کالری دارد (427 کیلو کالری در 100 گرم)، در مقایسه با سایر ادویه ها مانند زردچوبه (291 کیلو کالری در 100 گرم) با این حال، دریافت غذایی خوب آن تا حد زیادی جایگزین این محتوای کالری بالاتر می شود.

به ویژه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن (برای گردش اکسیژن در بدن ما خوب است) یا بتاکاروتن (پیری سلول‌های ما را کند می‌کند و باعث تجدید بافت‌های ما می‌شود).

زیره همچنین به دلیل محتوای بالای ویتامین های E و C دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی است مصرف منظم آن به ویژه به محدود کردن ظاهر چین و چروک کمک می کند و از ایجاد بیماری های قلبی عروقی یا التهابی جلوگیری می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.