ساخت بمب اتم با دینام 206 در اصفهان خبر ساز شد!

نقش دینام در خودرو ضروری است و در صورت معیوب بودن قطعه ممکن است چندین مشکل پیش بیاید. تشخیص اینکه مشکل از کجاست همیشه آسان نیست. عوارض احتمالی ناشی از آلترناتور و بهترین راه تشخیص آنها را کشف کنید.

دینام 206 بخش مهمی از مدار الکتریکی خودرو شما است. عمر طولانی اما محدودی دارد و می تواند باعث مشکلات و حتی خرابی شود.

نقش دینام خودرو

دینام قسمتی استوانه‌ای شکل است که اجازه می‌دهد جریان ضروری به اجزای الکتریکی در هنگام کار خودرو جریان یابد. با تشکر از او، شما همچنین می توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید.

این قطعه می تواند از طریق سیم پیچ و تسمه خود برق تولید کند. دینام برای عناصر الکتریکی در محفظه سرنشین خودرو و همچنین در خود موتور انرژی تولید می کند. هنگامی که خودرو در حال کار است، نقش شارژ مجدد باتری را نیز بر عهده دارد.

این یک بخش جامد است اما بخش سایشی است، به خصوص به دلیل کمربند معروف. گاهی اوقات این تسمه بدون نیاز به تعویض دینام قابل تعویض است.

مشکل شماره 1

چراغ‌های داشبورد خودرو، نور بالا و/یا سایر تجهیزات الکتریکی نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهند. برخی از چراغ های هشدار دیگر روشن نمی شوند، در غیر این صورت چراغ هشدار دینام، اگر وسیله نقلیه شما مجهز به چراغ باشد، قبل از خارج شدن سریع چشمک می زند.

این یک مشکل رایج است که اغلب به دلیل اکسیداسیون و ایجاد افت ولتاژ است. این را می توان با مولتی متر بررسی کرد و ممکن است یک تمیز کردن ساده کانکتورها کافی باشد.
هنگامی که چراغ شارژ باتری چشمک می زند، ممکن است به این معنی باشد که برس های دینام باید تعویض شوند. با این حال، اگر بدون چشمک زدن روشن شود، ممکن است دینام نیاز به تعویض داشته باشد.