سرامیک زمرد به عنوان یک برند جهانی طرفداران زیادی دارد

سرامیک زمرد در واقع نوعی کاشی است که به عنوان کفپوش یا برای پوشش دیوارهای برخی از فضاهای داخلی استفاده می شود و به دلیل جذب کم آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

واژه سرامیک از کلمه یونانی Keramikos گرفته شده است که در فرهنگ فارسی به سفال ترجمه شده است.

برای ساخت سرامیک معمولاً مواد اولیه ای مانند خاک رس، کائولن، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون، کاربید تنگستن و سایر عناصر خالص را با آب مخلوط کرده و دوغاب حاصل را در قالب های از پیش تعیین شده ریخته و سپس در دستگاه خشک کن قرار می دهند.

مواد را خشک کرده و می گیریم در نهایت در کوره های مخصوص گرم می شود تا کاشی ها بپزند.

همچنین اکثر محصولات سرامیکی دارای لایه ای از پوشش لعابی هستند که می تواند ضد آب، برجسته، براق، رنگی و … باشد.

این لایه های لعابی را بسته به نوع آن می توان قبل از پخت به قالب سرامیکی خشک شده اضافه کرد و یا بعد از اتمام مرحله اول پخت بیسکویت های اصلی به آن اضافه کرد و دوباره سراغ گرم شدن داخل فر رفت.

سرامیک

بسته به نوع آن، پوشش لعابی ممکن است قبل از پخت به قالب سرامیکی خشک شده اضافه شود یا پس از اتمام مرحله اول پخت بیسکویت اصلی، وقتی دوباره به اجاق های گرم کننده منتقل می شود که به آنها فر دوم یا دوم می گویند.

امروزه نوع جدیدی از سرامیک با روکش لعابی در حال تولید است که این محصولات به دلیل تنوع رنگ و طرح توانسته اند سهم زیادی از بازار و رضایت مردم را به خود اختصاص دهند.

سرامیک در کجا استفاده می شود؟

هنگامی که سرامیک در بازار ظاهر شد، به سرعت به یکی از محبوب ترین محصولات برای پوشش دیوار و کف خانه تبدیل شد.

اما اکثر صاحبان املاک اطلاعات دقیقی در مورد سرامیک و خواص آن ندارند، یعنی دقیقا نمی دانند چه چیزی را انتخاب کنند! یا برای چه قسمتی از ساختمان می توانند از سرامیک استفاده کنند.

سرامیک را می توان در مناطق مختلف (مناسب برای هر نوع آب و هوایی) در سرتاسر ساختمان از جمله: دیوارهای راهرو، پارکینگ و لابی، کف ساختمان، حمام، آشپزخانه و … استفاده کرد.
اکثر سرامیک های مورد استفاده در منازل از نوع لعابدار (کوره دوم یا دوم) هستند و امروزه با افزایش رواج سرامیک های لعابدار (مینای لعابدار) صدها طرح مختلف در بازار ظاهر شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.