مصرف گوجه فرنگی گلخانه ای از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

احتمالا بی اثر این احتمال وجود دارد که مصرف گوجه فرنگی گلخانه ای در کاهش برخی از شرایط مانند: کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و مثانه موثر نباشد.

فواید گوجه فرنگی برای کبد گوجه فرنگی به دلیل محتوای غنی از مواد مغذی بسیار مفید برای سلامتی متمایز می شود که مهمترین آنها آنتی اکسیدان لیکوپن است و مشاهده شده است که این ترکیب خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری کبد چرب (به انگلیسی: Fatty liver disease) را کاهش می دهد.

و این در یک بررسی منتشر شده در مجله بیماری های مزمن و پزشکی ترجمه در سال 2018 ذکر شد.

بررسی فواید گوجه فرنگی مطالعه‌ای که در سال 2001 در مجله تغذیه منتشر شد، نشان داد که محصولات گوجه‌فرنگی غنی از لیکوپن می‌توانند آفتاب سوختگی و تشکیل اریتم (به انگلیسی: erythema) را کاهش دهند که قرمزی پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش است.

این نشان می‌دهد که گوجه‌فرنگی برای سلامت پوست مفید است، زیرا نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که 40 گرم رب گوجه‌فرنگی که روزانه 16 میلی‌گرم لیکوپن را به همراه روغن زیتون به مدت 10 هفته می‌خورند، 40 درصد کمتر احتمال دارد ایجاد اریتم.

گوجه
آب گوجه فرنگی یکی از نوشیدنی های رایج است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا علاوه بر ترکیب لیکوپن، سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

و علیرغم فواید متعددی که دارد، اما سدیم بالایی دارد و برخی از انواع آماده آن ممکن است حاوی نمک و قندهای افزوده باشد، علاوه بر اینکه نسبت به گوجه فرنگی کامل فیبر کمی دارد و به همین دلیل مصرف آن در هنگام خرید گوجه فرنگی توصیه می شود.

آبمیوه برای جستجوی انواع طبیعی که حاوی نمک یا قند اضافی نیستند و همچنین شایان ذکر است افرادی که از رفلاکس معده رنج می برند نسبت به نوشیدن آب گوجه فرنگی هشدار می دهند، زیرا ممکن است وضعیت آنها را بدتر کند.

جدول زیر مواد مغذی موجود در 100 گرم آب گوجه فرنگی 100٪ طبیعی را نشان می دهد:

سس گوجه فرنگی، انواع و فواید آن از گوجه فرنگی برای تولید انواع سس استفاده می شود.

مانند رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی، سس پیتزا و ماکارونی و غیره.

این محصولات به دلیل غنی ترین منبع ترکیبات لیکوپن هستند، زیرا 40 گرم رب گوجه فرنگی 16 میلی گرم لیکوپن را تامین می کند.

سوالات رایج در مورد گوجه فرنگی گوجه فرنگی میوه است یا سبزی؟

ممکن است برخی تصور کنند که گوجه فرنگی به دلیل کاربردهایش سبزیجات است، اما در واقع میوه هستند.

زیرا میوه های آن از گل گیاه تولید می شود و حاوی دانه های زیادی است که بعداً می توان از آنها برای تولید بوته های بیشتر گوجه فرنگی استفاده کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.