چای ایرانی که باعث افزایش هوش کودک در فرانسه شد!

آیا چای برای کودکان مفید است؟

لازم به ذکر است که هنگام شروع به ارائه انواع چای ایرانی به کودکان، مواد تشکیل دهنده آن به خوبی خوانده شود.

بسیاری از انواع چای حاوی کافئین هستند.

این یک محرک است و برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث افزایش حس هوشیاری و فعالیت شود.

شایان ذکر است که بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند.

با این حال، توصیه می شود مصرف آن را به حداقل برسانید، به ویژه در کودکان، زیرا مصرف مقادیر زیاد کافئین می تواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات سلامتی شود.

چای

از جمله: اضطراب و عصبی بودن شدید، اختلالات معده، سردرد، مشکل در تمرکز، اختلالات خواب، علاوه بر افزایش ضربان قلب، چای همچنین حاوی اسید تانیک یا تانن (به انگلیسی: Tannins) و اگزالات (به انگلیسی: Oxalates) است.

اینها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در چای یافت می شوند و جذب آهن را مهار می کنند.

در حالی که برخی از متخصصان خاطرنشان کردند که چای جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین است و به همین دلیل کودکان می توانند برای کاهش کافئین از خیساندن آن به مدت طولانی در آب خودداری کنند و توصیه می شود روزانه بیش از 45 میلی گرم چای به کودکان نوشیده نشود.

اما بهتر است از مصرف مقادیر زیاد آن خودداری شود و بهتر است به کودکان چای بدون کافئین با شیر کم چرب و بدون شکر اضافه داده شود.

لازم به ذکر است که یک فنجان چای حاوی 75 میلی گرم کافئین است، در حالی که یک فنجان چای سبز حاوی 50 میلی گرم کافئین است و مطالعه ای که در سال 2016 در Journal of Evidence-Based Integrative Medicine منتشر شد، نشان داد که استفاده از قرص های حاوی سیاه عصاره چای به کاهش اسهال غیر باکتریایی در کودکان کمک می کند، اما نباید از هیچ نوع عصاره یا مکمل غذایی برای کودکان استفاده کرد مگر پس از مشورت با پزشک تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل شود.
چای های بی خطر برای کودکان آماده سازی گیاهان دارویی؛ مانند چای حاوی بابونه ، رازیانه، زنجبیل و نعناع، ​​نوشیدنی ایمن برای کودکانی است که از مشکلات سلامتی رنج نمی برند.

مانند بیماری های کبدی یا کلیوی و شایان ذکر است که باید از مخلوط کردن مواد ناآشنا با دمنوش های گیاهی ارائه شده به کودکان خودداری شود و در انتخاب چای کیسه ای که حاوی کافئین نباشد دقت شود و قبل از دادن آن ها با پزشک مشورت شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.